چمن‌ زن
نوشته شده توسط : iranfoodex

چمن‌ زن
چمن زن وسیله ای متشکل از یک یا چند تیغه گردان بوده که به منظور برش و قطع سطح چمن با ارتفاع مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد .
قدرت تیغه ها در چمن زن قابل تنظیم بصورت دستی می باشد و با راندن چمن زن به سمت جلو تیغه های مکانیکی دستگاه چمن زن عمل میکنند .
در برخی از انواع چمن زن یک موتور احتراقی یا الکتریکی برای چرخاندن تیغه های چمن زن بکار می رود و در برخی از انواع چمن زن ، علاوه بر عملیات چمن زنی ، کارهایی نظیر کوددهی و جمع آوری ضایعات نیز توسط چمن زن انجام میگردد.
به طور کلی دو نوع تیغه در چمن زن استفاده می شو د . به عبارت دیگر بسته به نوع تیغه به کار رفته در دستگاه چمن زن میتوان چمن زن ها را به دو دسته چمن زن سیلندری و چمن زن روتاری تقسیم نمود.
در یک تقسیم بندی دیگر ، چمن زن ها به چهار گروه کلی چمن زن دستی ، چمن زن تراکتوری ، چمن زن برقی و شارژی و چمن زن موتوی یا گیربکسی ، تقسیم می شوند .
چمن زن تراکتوری :
چمن زن تراکتوری ، بهترین نوع چمن زن بوده که دارای قابلیت و امکانات زیادی می باشد و این نوع چمن زن دارای یک موتور محرک بسیار قوی بنزینی به همراه چهار چرخ متحرک و تیغه های قوی می باشد .
چمن زن دستی :
میتوان گفت ابتدایی ترین نسل چمن زن ، چمن زن دستی می باشد که ساختار و عملکرد این نوع چمن زن به صورت دستی و هلی و به وسیله نیروی انسانی می باشد .
چمن زن برقی - شارژی :
اصولا این نوع از چمن زن که با برق و یا بصورت شارژی عمل میکند ، برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .
چمن زن موتوری-گیربکسی : 
چمن زن موتوری در محیطها و فضای سبز گسترده که عملیات چمن زنی نیاز به میزان جابجایی و قدرت موتور بالایی دارد ، مورد استفاده قرار می گیرد .

علف زن

شمشاد زن

اره موتوری





:: برچسب‌ها: چمن‌ زن , علف زن , شمشاد زن , اره موتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: